Pourali.net   Pourali.net

قانون افزایش (سپاس بیشتر = جذب بیشتر)

قانون افزایش یا Law of Increase همانند قانون جذب، یکی از قوانین جاری بر هستی ماست که شاید بعضی اوقات از قلم افتاده و یا به آن کم توجهی شود در صورتیکه نقشی اساسی در زندگی هر شخصی دارد.

سپاسگذار هستی باشیم

قانون افزایش می گوید : در صورتیکه نسبت به هر آنچه مثبت که داریم سپاسگذار بوده و شکرگذار هستی باشیم، و همچنین همواره هر آنچه مثبت را که داریم بزرگ شمرده و بر زبانمان و دلمان جاری نماییم، آن داشته زیاد شده و روز بروز به نوعی بهتر در زندگیمان تجلی پیدا می کند. در واقع با به زبان و به دل جاری کردن داشته ها، باعث تشدید وجود آنها می شویم.

این زیاد شدن به دلیل این است که طبق قانون جذب، پدیده بر ضمیر ناخودآگاه ما نفوذ کرده و باعث می شود که ذهن داشتن این داشته را بصورت عملی در زندگی نیاز بداند. پس ما به زودی باعث جذب هر چه بیشتر آن داشته می شویم.

در قرآن داریم : لَئن شَکَرتُم لازیدَنَکُم به این معنا که شکر نعمت نعمتت افزون کند… . در تفسیر این آیه : اگر نعمتهایی را که به شما دادم به یاد بیاورید به آنها می افزایم. پس می بینیم که خداوند متعال خود بر روی این مساله تاکید داشته که همانا سپاسگذاری و به یادآوری داشته باعث ازدیاد و افزایش آنها میگردد.

وقتی شخصی مال بسیار دارد و همواره از مال خود تعریف می کند و سپاسگذار هستی می باشد، هستی خودبخود هر آنچه که دارد را به سمت این شخص می بارد. حتما دیده اید.

همچنین است در مورد کسی که مثلا به بیماری ای مبتلاست. یکسره از بیماری خود می گوید و هرکجا که می رسد از دردها و تحمل هایش می گوید و روز بروز حال او وخیم تر می شود. چه بسا اگر این فرد بیماری خود را کتمان می نمود و گویی که چنین بیماری وجود نداشت شاید خیلی زودتر از آن خلاص می شد. دقیقا بیماری ترس مرضی به همین صورت است.

در کل قانون افزایش می گوید : از هر آنچه که داریم صحبت کنیم و فکر کنیم، افزایش می یابد.

منبع : برداشت آزاد از استاد حورایی و منبع

  1. بهروز نوشته است:

    به نظر مزخرفی بیش نمیاد

    [پاسخ]

  2. amin نوشته است:

    این یک امر بدیهیه ! تلقین همیشه کارسازه …

    [پاسخ]

  3. مجید نوشته است:

    این مسئله رامی توان به صورت های گوناگون تفسیر کرد همه ازلحاظ کلی کاملا درست است واگرمثلا کسی به سخنان شرع یا قانون جذب وغیره هم اعتقادی نداشته باشد درطول تجربه زندگی شخصی اش هم به این موضوع پی می برد …
    (من نمیدانم چرا جناب بهروز نوشتن مزخرفی بیش نیست)
    با تشکر ازسایت خوبتون !

    [پاسخ]

  4. قلی نوشته است:

    با نظر بهروز موافقم . مزخرف محض بید .

    [پاسخ]

  5. عليرضا نوشته است:

    این نتیجه گیری شما خرافی و غیر علمی است . شما بر اساس استفاده درست از فرصت ها و امکاناتی که به فرض مثال از طریق ارث بدست اورده اید ، دارائی هائی را در اختیار دارید . همچنین ممکن است در اثر سو استفاده از موقعیتها و وصل شدن به مراکز قدرت ، صاحب ثروت بشویم . به مقدمه ابن خلدون مراجعه نمائید . بهتر است داستان پردازی نکنیم و ذهن افراد را از تلاش برای رشد ، به موهومات و یا موارد شبه عرفانی منحرف ننمائیم.

    [پاسخ]

  6. فریاد نوشته است:

    بدون دلیل، بدون منطق…
    دوست عزیز ما تو قرن ۲۱ زندگی می‌کنیم. نمی‌تونیم هر چیزی رو که به نظرمون قشنگ اومد به صورت قانون در بیاریم.

    [پاسخ]

  7. تنها نوشته است:

    روانشناسان معروف اشتباه کردن عزیزم.ما عقل داریم که فکر کنیم.اگر پیامبر خدا هم یک هرف غیر عقلانی بزند باید در پیامبر بودنش شک کرد.البته من نمی گوم که این قانون درست یا غلت

    [پاسخ]

  8. مهدی نوشته است:

    اموزش رباتیک و الکترونیک ومشاورهshahidi721@yahoo.com—09123687955

    [پاسخ]

  9. زهرا نوشته است:

    من فکر میکنم قانون افزایش در راستای ضرب المثل معروف خودمونه که میگه شکر نعمت، نعمتت افزون کند کفر نعمت را از کفت بیرون کند. در واقع وقتی کسی نسبت به داشته هاش از هستی تشکر میکنه، یعنی از داشتن اون نعمت خوشحاله و دوست داره این خوشحالی همچنان ادامه داشته باشه، بنابراین برای رسیدن به اون داشته مدام تلاش میکنه و در اثر اون تلاش (که در اثر تلقین ذهنی به وجود اومده) به داشته اش افزوده میشه.
    من کاملا با نظر شما موافقم، خیلی ممنون از سایت خوبتون.

    [پاسخ]

  10. shadi نوشته است:

    salam.ketabhaye ziadi darin bare khoondam va be in ghanoon kamelan eteghad daram
    ama enerjie ke bayad sarfe afkare mosbat daram in afkar konam ba koochektarin talangori tahlil mire che konam??merc az faaliyate zibatoon

    [پاسخ]

  11. دوست نوشته است:

    سلام اصل کلام این هست که ما از بچگی چه از طرف بزرگان یا پدر و مادر و یا …. شنیدیم و تجربه کردیم که "شکر نعمت نعمتت افزون کند و …." حالا چه اسمش رو قانون افزایش بزاریم یا قانون تشکر یا هر چیز دیگری ، دوستان نباید کم لطفی کنند و در مفهوم یک مطلب گیر کنند باید ببینید مطلب چی میخاد بگه؟ آیا درست هست یا نه؟ اسمش که مهم نیست من بهش میگم شکر نعمت آقای پور علی میگه قانون افزایش و شما هم یه جیز دیگه بگید اما اصل مطلب حرف درستی هست اصلا خودتون قضاوت کنید:
    مثلا شما یه روز محتاج شدیدو سراغ یکی از دوستانتون رفتید و او هم به شما کمک کرد ولی شما از او تشکر نکردید بلکه با او به بدی رفتار کردید (کفر نعمت) آیا دفعه بعد که محتاج شدید او به شما کمک خواهد کرد؟
    و در مقابل اگر شما تشکر کردید و یا حتی لطف او را جبران کردید مسلما دفعا بعد با میل و اشتیاق بیشتری کمک بهتر و مفید تری به شما خواهد کرد
    امیدوارم همیشه قبل از متهم کردن دیگران کمی با خود اندیشه کنیم و هیچوقت دنبال پیچوندن و مچ گیری از دیگران نباشیم.

    [پاسخ]

  12. korosh نوشته است:

    سلام من کاملا با شما موافقم و همیشه برای چیزهایی که داشته ام از خداوند بزرگ تشکر کده و همواره شکر گذار هستم
    ممنون از مطالب مثبتتون

    [پاسخ]

  13. ساحل نوشته است:

    سلام من کاملا با نظر شما موافقم در ضمن از ایمیلای مفید و خوبتون بی نهایت سپاسگزارم.

    [پاسخ]

  14. حمید نوشته است:

    سلام
    باید به دوستانی که میگن این قانون و جود نداره یا جواب نمیده بگم بهتر اینه که کمی وقت بذارن و مطالعه کنن من که دارم این رو میگم دقیقا ۲ساله که دارم با این قوانین و مخصوصا قانون جذب زندگی میکنم راستش رو بخواهید باید بگم یکسال اول چندان نتیجه ای نگرفتم و پیشرفتها خیلی کند و نا محسوس بود که بعد ها فهمیدم بخاطر باور و انرژی ضعیف خودم بود اما بعد از یکسال که کاملا روحیه ام عوض شده بود به طرز خارق العاده ای رشد کردم بطوریکه هر چیزی رو که اراده میکردم خیلی سریع بهش میرسیدم
    و در نهایت پایان سال دوم در امدی که داشتم۲۵برابر سال قبل شده بود و تا امروز که دیگه باور من بقدری قوی شده که اگه همون روانشناسهایی که این قوانین رو تایید کردند بیان و بگن ما اشتباه کردیم همچین چیزی وجود نداره فقط میتونم بهشون بخندم پس دوستانی که منفی فکر میکنن بهتره یه تغییری تو بینش شون نسبت به زندگی بدن.
    این قوانین جواب میده و بد جوری هم جواب میده.

    [پاسخ]

    nj پاسخ در تاريخ دی ۳ام, ۱۳۸۸ ۱۱:۴۲ ب.ظ:

    واقعا آفرین اصولا پسر جماعت خمیر مایشون خیلی سفت من تعجبم وجود خودشون و باور دارن

    اینو دیگه شاعر م گفته شکر نعمت تعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند

    [پاسخ]

    nj پاسخ در تاريخ دی ۳ام, ۱۳۸۸ ۱۱:۴۴ ب.ظ:

    ببخشید اسمتونو ندیدم انگار حمیدی شرمنده

    [پاسخ]

  15. لیلا نوشته است:

    میتونه کسی بامن کارکنه کتابهای زیادی درموردش خوندم ولی امیدندارم که موفق بشمم متشکرم

    [پاسخ]

    بابک پاسخ در تاريخ فروردین ۲۹ام, ۱۳۸۹ ۹:۲۴ ب.ظ:

    شکر گذاری یا به عبارت بهتر "تمرکز بر داشته هایمان در زندگی" یکی از مراحل جاری ساختن قانون جذب در امور مادی و معنوی حیات شخصیمان است.

    پیشرفت در به کارگیری این قانون و به اصطلاح مستر شدن در آن نیازمند سه اصل بنیادی است که عبارتند از:

    ۱-تجسم خلاق(creative imagination)که طی آن شما خواسته خود را بگونه ای تجسم میکنید که گویی هم اینک به وقوع پیوسته است.(در حقیقت همینطور هم است زیرا بشر زمان را به جهت درک توالی رویدادها در نظر گرفت حال اینکه در کائنات گذشته وآینده وجود تدارد و همه چیز در زمان حال جریان دارد.اگر برای درک این موضوع نیاز به توضیح جامعی داشتید در خدمتگزاری دوستان حاظرم.)

    ۲-بالا بردن سطح ارتعاش روانی که شکرگزاری با یادآور شدن پدیده های مطلوب یکی از راههای تحقق این امر است. و ۳-عدم دلبستگی.

    [پاسخ]

  16. شکرگذار نوشته است:

    برا من که هیچوقت جواب نداد
    من یه زندگی خوب و یه همسر خوب داشتم که براش همیشه شاکر بودم و هر لحظه شاکر بودم به معنای واقعی کلمه و رمزهای موفقیتمم به هه دوستام میگفتم ولی یه هو همه چی نابود شو چراش مهم نیست مهم اینه که این قانون برا من هیچوقت جواب نداد

    [پاسخ]

  17. مینا نوشته است:

    بهتون پیشنهاد می کنم ….کتاب چهار اثر از اسکاول شین رو بخونین…

    در همین رابطه اس….کتاب خوبیه…

    [پاسخ]

  18. مهرناز نوشته است:

    به نظر من و بر اساس اعتقاداتی که ما مسلمون ها داریم این قانون کاملا رد می شود به دلیل این که ما به تقدیر اعتقاد داریم درحالی که با وجو قانون جذب تقدیری وجود نداره و همچنین شما می گین که قران گفته شکر نعمت نعمت افزون کند بله درسته کسی بر خلافش نمی گه اما شکر از کی از چی ما باید از خدا شکر گزار باشیم نه از جهان خلقت چوون خدا بهمون داده نه جهان و جهان افریده ی خداست ! با تشکر

    [پاسخ]

  19. mehrdad نوشته است:

    به این سادگی ها هم نیست!
    وقتی ۹۹ درصد جامعه از این قوانین نتیجه مثبت نمیگیرند پس قانون نیست
    فقط با حرف تلقین و تصور وتخیل کاری نمیشه کرد
    باید فکر روشن بشه فعال بشه ودر راستای فکر روشن کاری کرد
    همینجوری از اسمان بر ادم چیزی نازل نمیشه مگر اتفاق و شانس
    البته قطعا احساس خوب شکرگذار بودن و مثبت اندیشیدن به درست اندیشیدن و درست به نتیجه رسیدن کمک میکنه

    [پاسخ]

  20. عاطفه نوشته است:

    سلام
    چون خود من مدتی به شدت خودمو درگیر این قانون توهمی کرده بودم لازم دونستم نتیجه کارو بگم:
    نتیجه کار فقط کفر بود! این قانون فقط و فقط ادمو به کفر می رسونه بهت تلقین می کنه که قدرت و اراده بی نهایتی داری!! من با انرژی خوب و با تصور،احساس و باور خیلی چیزها رو از کاینات خواستم ولی ماههایی که با این قانون زندگی کردم بدترین روزهای عمرمو داشتم چیزی بدست نیاوردم اتفاقا خیلی چیزا رو هم از دست دادم که مهمترینشون خدا بود…
    الان یه ماهی هست که فهمیدم چقد احمق بودم و حتی اون کتاب شیطانی رو پاره کردمو توبه کردم. میخوام بگم گفتن این تجربه و خوندن این چند خط کار سه دقیقس ولی من به خاطر این اعتقاد شیطانی تاوان سنگینی دادم حتی وقتی اوونقدر داغون بودمو رو کردم به درگاه یگانه معبودمو گفتم غلط کردم…
    نگام کرد و گفت که تو کافر شدی…خیلی درد کشیدم تا بخشیدم.
    حق داشت حق داره،هنوزم بی نهایت شرمندشم…
    معبود من،یگانه معبودم،همه کسم همه چیزم،غلط کردم…دوست دارم،خیلی 🙂
    یادمون نره الله علی کل شی قدیر.الله کل شی قدیر.فقط اون…فقط
    از خدا می خام نذاره راهی که من رفتمو هیشکی بره.امین.
    در تایید حرفام یه مدرک قرانی هم میارم:
    یادم نیس کدوم ایه بود وقتی داشتم ختم قران می کردم این ایه رو دیدم ولی یلدم نیس کدوم سوره بود. خدا توی این ایه به پیامبرش میگه نگو من قطعا فلان کار را انجام میدم بگو ان شاءالله فلان کار را انجام میدم.
    ولی جذب میخواد ما باور کنیم که حتما به خواستمون می رسیم! ایات قران اینقدر واضح ادمو هدایت می کنه که فقط میتونم بگم :در خانه اگر کس ست یک حرف بس ست.
    بازم میگم،دلم می خواست به همه بگم:
    راهی که من تجربش کردمو نرین تهش ارزوهاتون نیس تهش شیطانه،همین.

    [پاسخ]

    مهسا پاسخ در تاريخ دی ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱:۲۴ ب.ظ:

    کاملا با نظرت موافقم عزیزم و درست میگی ( فقط خدا قدرت بیکران و بی انتهاست ) فقط خدا فقط خدا فقط خدا

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۳ ۳:۴۴ ب.ظ:

    عاطفه خانم همه این قوانین و کائنات رو خدا برای ما آفریده که جانشین خدا در زمینیم .خداوند به ما قدرت داده که از این قوانین استفاده کنیم .دلیل اینکه نتونستی از این قوانین درست استفاده کنی و هم خدا رو داشته باشی و هم با قدرت درونیت به خواسته هات برسی ضعف درونی و ایمانت بوده .

    [پاسخ]

    یاسمن پاسخ در تاريخ دی ۲۲ام, ۱۳۹۳ ۲:۵۹ ب.ظ:

    شما خیلی افراطی عمل کردین و قانون جذب و قدرتی مستقل از خدا دونستید. قدرت قانون جذب از قدرتهای خداست که در اختیار بنده هاش گذاشته. مگه خداوند خیلی قدرتها مثل قدرت فکر کردن و راه رفتن و خیلی قدرتهای دیگه رو در اختیار بنده هاش نذاشته؟؟ ما نباید این قدرتهارو از خودمون بدونیم و باید به درستی ازشون استفاده کنیم. همه این نیروها و انرژیها از خداوند هستند. حتی ما حدیث داریم که هر وقت دعا کردید خواسته خودتون و آماده پشت در ببینید، که به نظر من این همان مثبت اندیشی و تجسم خلاقه که تازه در قانون جذب بهش رسیدن.

    [پاسخ]

    سینا پاسخ در تاريخ مرداد ۹ام, ۱۳۹۴ ۶:۴۴ ق.ظ:

    پیامبر خدا میگه اگه دعا کردی و همون موقع دعا خودتو اجابت شده دیدی دعات مستجاب میشه این همون قانون جذبه همه این قانون هارو خدا برای ما گذاشته تا در رفا زندگی کنیم نه در فقر و بدبختی خدایی که از مادر مهربان تره

    [پاسخ]

  21. محبوبه نوشته است:

    سلام من خیلی به قانون جذب اعتقاد دارم و تمرکزم هم همیشه به خداوند خالق و متعال هست و همه شکر کذاریهایم هم خطاب به خداوند است و خیلی نتیجه گرفتم از شما خواهش میکنم اگر زحمتتون نیست برای من هم مطالبی دراین زمینه ایمیل کنید ممنون میشم هرچه بیشتر دراین مورد بدانم هیجانزده ترمیشوم و باز هم بدنبال دانستنیهای بیشتری دراین موارد میباشم از زحمات شما و گذاشتن وقت و مطالب دراین جا تشکر میکنم خداوند به شما توفیق بدهد و همیشه در کارهایتا ن موفق باشید .

    [پاسخ]

  22. رها نوشته است:

    تقدیر هرکس همون چیزیه که آرزو میکنه،بارها این قانون رو تو زندگیم دیدم و احساس کردم که خدا رو دیدم.ازش شکرگزارم که تقدیرم را آرزوهام قرار داده و جهان مادی رو با این قانون شگفت انگیز خلق کرده

    [پاسخ]

  23. سروش نوشته است:

    قانون جذب خلاف نطام عادلانه جهانه و این کفره.تا ودر این کتاب و فیلم ها و این چرت و پرت ها هیچ اتری ار خدا یا اسم خدا نیست.و این باعس میشه خدا رو کم کم فراموش کنیم.وانسان رو همه کاره خلقت بدانیم.و این اساس مکتب اومانیسمه.به زودی مردم خودشون میفهمن که قانون جذب چرتی بیش نیست.ولی کسانی که قربانی این چرتو پرتا میشن کسانی هستند که بیشتر از بقیه به این قانون اعتقاد دارند.

    [پاسخ]

  24. yazdanba نوشته است:

    من به نتیجه رسیدم با این قانون ولی هیچ چیزو زوری نمیشه باور کرد

    [پاسخ]

  25. hediye نوشته است:

    دوست عزیزی ک میگی قانون جذب چرت و پرته.برگرد ب کلاس اول دببرستانت درس دین و زندگیت.اگه خیلی تعصب خدا پرستی رو میکشی باید بهت بگم افریننده جهان هستی خداست.و جهان هستی بر پایه قوانین ب وجود اومده ک خدا ساماندهیشون میکنه و یکی ازون قوانین قاونو جذبه.یکیش قانون خلا،یکیش قانون افزایشه.و خیلی قوانین دیگه.خدا از روح خودش در انسان دمیده پس بدیهیه انسان ب هرچی میخواد برسه فقط محدودیت زمانی و مکانی داره.و راجع ب باور بهتون بگم باور بصورت خودکار بوجود نمیاد این خود ادمه ک باید بوجودش بیاری.برای تغییر دادن اول باید باور کرد .برای دیدن اول باید باور کرد…خدا تو قرانش رو باور انسانها تاکید کرده.باشد ک رستگار شوید

    [پاسخ]

  26. حسین نوشته است:

    به نظر من اصلا چرت نیست. چون به فرض شما اگه یه نفر کاری کوچکی در حق شما انجام بده شما از اون سپاسگزاری میکتید.حالا شما نسبت به چیزایی که دارید ببینید چه حسی به شما میده. حتی چیزایی که ندارید را احساس کنید دارید ببینید چه اتفاقی میافته. مثلا دنبال شغل مناسبی هستید. باید بگید من بابت شغلی که دارم سپاسگذارم. البته هم درونی هم زبان. اگه قبول ندارید یه نگاهی به رزومه افراد موفق بندازید.have fun

    [پاسخ]

  27. محمد نوشته است:

    قانون جذب همون دعاست خیلی از فرمول هاش که بنده دقت میکنم همون دعاست اما کلمه دعا را بکار ببریم بهتره چون هم دینی هست هم اینکه خدامحوره اما کلمه جذب به نوعی درش خود محوری دیده میشه و القا میکنه که من انسان دارم جذب میکنم.
    قانون افزایش هم همون شکره و کارما همون توکل است
    انبیا و اهل بیت که هدفشان تربیت انسان ها به نحو درست بوده از کلمه های شکر و دعا و توکل و… تا اینکه یک وقت انسان محوری در بین افراد رشد نکند شاید اگر قران و روایات راه درست را به ما نشان نداده بودند با کشف این قوانین ما انسان ها خیال میکردیم که همه کاره خودمان هستیم.
    اگر با دقت فلسفی بخواهیم بگوییم در قابلیت و پذیرش همه کاره ما هستیم (یعنی نیاز محض هستیم) اما در فاعلیت و ایجاد خدا همه کاره هست (یعنی غنی محض) یعنی تنها نقشی که داریم پذیرش هست اما ایجاد نعمت ها دست خداست

    [پاسخ]